دانش آموزان بخوانند| ۱۹ توصیه مهم برای امتحانات نهایی اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی مشهدی جان ۶ نفر را نجات داد هزینه هزار میلیاردی برای خریداری دستگاه و تجهیزات پژوهشگاه جامع علوم پزشکی در مشهد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (جمعه ۴ خرداد ماه ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌ها تا اوایل هفته آینده رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: ۱۸۶ پروژه نیمه تمام داریم که تا پایان سال تکمیل خواهد شد وزیر بهداشت: پژوهشگاه شهید رئیسی است همانند یک دانشگاه عمل می‌کند افتتاح پژوهشگاه شهید رئیسی و مجتمع آموزشی شهید خوارزمی در مشهد با حضور وزیر بهداشت+ فیلم هشدار ناپایداری جوی در ۹ استان کشور (۴ خرداد ۱۴۰۳) کشف بیش از ۲۷۰۰ عینک آفتابی قاچاق به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان در بازار تهران ماجرای توقف یک حکم اعدام توسط شهید رئیسی و توبیخ قاضی چه بود؟ تفاوت انتقال مال غیر با کلاهبرداری ایران با جرم زدایی از مواد مخدر مخالفت کرد زائران رضوی در بازگشت به شهر‌های خود تعجیل نکنند | جاده‌های خراسان رضوی لغزنده است (۳ خرداد ۱۴۰۳) راهبرد شهیدجمهور برای چالش‌های زیست محیطی گره‌گشایی دیپلماتیک بود ارائه بیش از ۶۸۰۰ خدمت درمانی به حجاج ذخیره ۲ ماهه شیرخشک در کشور مهار آتش در منزل مسکونی واقع در خیابان فکوری مشهد+تصویر(۳ خرداد ۱۴۰۳) اولین اقدام دولت شهیدِ جمهور، واردات ۱۰میلیون دوز واکسن کرونا بود توزیع شیر رایگان؛ اقدامی که پس از ۶ سال وقفه با دستور شهید جمهور احیا شد
سرخط خبرها

ویدئو | اجلاس شورای همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد

  • کد خبر: ۱۴۰۹۲۸
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
ویدئو | اجلاس شورای همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد
اجلاس شورای همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان رضوی صبح امروز با حضور آیت‌الله سید‌‌احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و جمعی از اساتید حوزه‌های علمیه و مدیران آموزش و پرورش استان، به‌میزبانی تالار همایش‌های بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، اجلاس شورای همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان رضوی صبح امروز با حضور آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام محمدحسین ایزدی مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات استان، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد دبیر ستاد ملی همکاری‎های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، سید‌امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و جمعی از اساتید حوزه‌های علمیه و مدیران آموزش و پرورش استان، به‌میزبانی تالار همایش‌های بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

دشمن به‌دنبال ایجاد گسست نسلی

مدیر حوزه علمیه خراسان در ابتدای این نشست با بیان اینکه هیچ‌چیز برای یک ملت مهم‌تر از تثبیت هویت ملی نیست، اظهار کرد: دشمنان می‌دانند که اگر بخواهند بر مردم ما مسلط شوند، اول باید پایه‌های هویتی را از بین ببرند و بر همین اساس، تلاش می‌کنند با به‌راه‌انداختن جنگ شناختی، این زیرساخت فرهنگی را خدشه‌دار کنند.

وی افزود: هویت‌زدایی با شیوه‌های مختلف، برنامه مستمر دشمن است و هر‌بار هم که فتنه‌ای در کشور صورت می‌گیرد، وضع پیچیده‌تر می‌شود. با‌این‌حال، در میان این هویت‌های جمعی آنچه در ثبات یک ملت و پیشبرد اهداف یک کشور اهمیت دارد، هویت دینی است و اینجا همان جایی است که دشمن برای خدشه‌دارکردن آن دست به کار می‌شود. در نتیجه، زمینه بروز اتفاقاتی را در جامعه ما رقم می‌زند که با گسست نسلی موجود، نه فقط دانش‌آموزان یا معلمان، بلکه فرزندان هم با پدران و مادرانشان نتوانند به‌خوبی ارتباط برقرار کنند.

حجت‌الاسلام خیاط، اساسی‌ترین و مهم‌ترین راهبرد آموزش و پرورش را تقویت هویت دینی خواند و خاطرنشان کرد: برای تقویت هویت جمعی، نهاد متولی دین که حوزه علمیه است، باید همکار باشد. دراین‌باره دست استان‌های خراسان خیلی پر است و از آنجایی که یک‌چهارم ظرفیت و توان تبلیغاتی حوزه‌های علمیه کشور در سه استان خراسان قرار دارد، می‌توان امیدوار بود که ویژه‌برنامه‌های تبلیغی در نظام تعلیم و تربیت هم نفوذ پیدا کند تا نظام در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی به پیش برود و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز با سرعت بیشتری اجرا شود.

حضور ۶۰هزار دانش‌آموز مشهدی در برنامه‌های فرهنگی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه این مراسم با اشاره به گوشه‌ای از برنامه‌های فرهنگی‌تبلیغی این اداره کل در امسال، اظهار کرد: در دهه آخر صفر بیش از ۳۵ آموزشگاه در مسیر ارائه خدمت و اسکان زائران پیاده امام رضا(ع) به میدان آمدند. علاوه بر این، هماهنگی، آموزش و هم‌افزایی ۱۳۰ مدیر و کارشناس قرآن و عترت، تشکیل ۱۱۵۰ هیئت مذهبی در آموزشگاه‌ها، برگزاری ۲۳۵ دوره آموزشی برای ائمه جماعات مدارس و برگزاری بیش از ۵۰۰ محفل انس با قرآن در آموزشگاه‌ها فقط بخشی از برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی در مدارس استان بوده است.

وی افزود: در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت دانش‌آموزان در حرم حضرت شاهچراغ، بیش از چهارهزار دانش‌آموز مشهدی شرکت کردند. زیارت دسته‌جمعی ۵۰هزار دانش‌آموز در طرح پاسخگویی به شبهات و همچنین حضور شش هزار دانش‌آموز دختر سوم ابتدایی در جشن روزه‌اولی‌ها نشان از جذابیت و اثربخشی این ویژه‌برنامه‌ها دارد که به فضل خدا در سایه افزایش ارتباط با مدارس و حوزه‌های علمیه، شاهد ارتقای کمی و کیفی آن در آینده نزدیک خواهیم بود.

مدارس باید خانه دوم طلاب باشند

دبیر ستاد ملی همکاری‎های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در این نشست با بیان اینکه دشمن برای اغفال کودکان و نوجوانان از توسل به هیچ ابزار فرهنگی و رسانه‌ای دریغ نمی‌کند، گفت: در جریان شهادت دو بسیجی فداکار مشهدی که اخیرا اتفاق افتاد، سخنان قاتل این شهدا بسیار تأمل‌برانگیز بود و چه‌بسا اگر کسی پیش از وقوع جنایت به‌سراغ این فرد می‌رفت و او را از حقایق و معارف آگاه می‎کرد، اساسا کار به اینجا نمی‌رسید که دشمن با جوسازی رسانه‌ای بتواند دو جوان رشید ما را به شهادت و یک جوان را به قتل برساند.

وی ابراز کرد: در طراحی بازی‌ها، ساخت انیمیشن‌ها، تولید فیلم‌ها و بسیاری از محصولات فرهنگی دیگر، دشمن ابتکار عمل را به دست گرفته است و در زمینه شخصیت‌پردازی به‌گونه‌ای عمل می‌کند که یک نوجوان گاهی حتی بیشتر از اعضای خانواده خود به قهرمان‌های خیالی بازی‌های کامپیوتری و فیلم‌های سینمایی علاقه‌مند است. در این شرایط، علما و اساتید حوزه‌های علمیه موظف‌اند به‌سراغ مدارس بروند و محدود به جامعه نخبگانی مدارس علمیه نباشند؛ همان‌طور که در جلسه ۷۸۶ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، سرفصل همکاری‌ها و زمینه کاری وسیعی برای حوزه‌های علمیه در نظر گرفته شده است تا در زمینه متون آموزش و پرورش، پژوهش و برنامه‌ریزی درسی و هر فعالیتی که در وزارتخانه صورت می‌گیرد، همکاری‌ها به منصه ظهور برسد.

حجت‌الاسلام نیکزاد، ائمه جماعات در هر شهرستان را یک رکن غیرقابل اغماض دانست و تصریح کرد: در شرایط فعلی، فضای ذهنی نوجوانان و جوانان هم متأسفانه به سمتی رفته است که گویا طلاب فقط در مقام ارائه ارشاد و راهنمایی قرار دارند‌. درحالی‌که تاریخ اسلام گواهی می‌دهد که رسول گرامی اسلام(ص) و امیرمؤمنان(ع) فراتر از مقام امام جامعه بودند و در وسط معرکه نقش‌آفرینی می‌کردند.

وی تأکید کرد: البته همه‌چیز محدود به دانش‌آموزان نیست و در فضای آموزشی تا زمانی که معلمان و بدنه مدیریتی مدارس توجیه نباشند، کار به بازدهی مطلوب نمی‌رسد. چه اشکالی دارد که مدیران مدارس هم در معرض آموزه‌های تربیتی قرار بگیرند؟ در طرح تربیتی «امین» که به‌تازگی در دستور اجرا قرار گرفته است، طلاب، مبلغان و اساتید حوزه‌های علمیه در جریان جدیدترین شیوه‌های تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند تا سطح تعالیم روان‌شناختی آنان ارتقا پیدا کند و در جریان یک ارتباط مؤثر، بتوانند به اهداف فرهنگی موجود جامه عمل بپوشانند.

دبیر ستاد ملی همکاری‎های حوزه علمیه و آموزش و پرورش یادآور شد: طرح «روشنا» ویژه مبلغان مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی، طرح «سفیران آسمانی» ویژه مدارس شبانه‌روزی، طرح تربیتی «پنجشنبه‌های پرنشاط» ویژه برگزاری برنامه‌های خاص فرهنگی، ورزشی و تربیتی با میدان‌داری طلاب و مبلغان، طرح «معراج» با محوریت توانمندسازی ائمه جماعات در مدارس و طرح «دیده‌بان» ویژه شبکه‌سازی مدیران مدارس، فقط بخشی از برنامه‌های خاص فرهنگی و تربیتی حوزه‌های علمیه در آموزش و پرورش است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->